LAPIS TALAM

SALAM SEJAHTERA SEMUANYA..


Hallo pengunjung-pengunjung blog SRC..terima kasih kerana bertandang ke blog kami ni..kalau ada sebarang kekurangan tu atau tersilap kata kami minta maaf yea..

LAPIS TALAM
Baru-baru ni sekali lagi aku mencuba untuk membuat sejenis kuih lapis tradisional iaitu Lapis Talam..sebelum ni aku pernah sekali buat lapis talam ni tapi hasilnya menjadi tidak seperti yang aku inginkan..tidak cantik dan kurang menjadi..so, tiada hati la mau ambik gambar sebab tidak cantik.hihi..Oleh sebab tu aku try lagi buat kuih lapis ni dan syukur alhamdulillah ianya menjadi..hasilnya memang cantik macam yang aku harapkan..

Lihat la Lapis talam ku ini..


Lapisan atas tu iaitu lapisan putih adalah santan dan lapisan bawah tu adalah gula merah. Gula merah tu perlu di didihkan bersama air sehingga gula tersebut larut. Kalau tiada stok gula merah boleh juga pakai gula melaka..potong kecil-kecil dan didihkan bersama air hingga larut.


Untuk tempahan atau pertanyaan mengenai produk kuih-muih kami, sila email dan telefon kami yang tertera di atas. Anda juga boleh post comment anda..kami alu-alukan komen anda. Terima kasih.

No comments:

Post a Comment