MAJLIS BACAAN DOA & MAKAN-MAKAN KENDURI ARWAH IBU SAUDARA

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Selamat pagi semuanya..alhamdulillah bersua kembali pada pagi isnin ni..sebelum melakukan kerja, aku mengambil kesempatan untuk mengupdate blog..thanx pada kawan-kawan yang telah bertandang ke sini dan tinggalkan komen..tidak lupa juga buat pengunjung SRC..tqtq.

Baiklah, hari ni aku mau kongsikan majlis bacaan doa dan makan-makan sempena kenduri arwah makcik iaitu Pn. Zaharah Bt. Ghafar yang telah kembali ke rahmatullah beberapa tahun yang lalu akibat kanser..semoga roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.Amin..al-fatihah..

Antara menu yang ada masa kenduri tersebut..

http://dapurjirankuberasap.blogspot.com
PUDING COKLAT

http://dapurjirankuberasap.blogspot.com
IKAN SALAI ( BAKAR )
Ini menu yang paling aku tunggu-tunggu, ikan salai..memang sedap giler tambah lagi cicah dengan kicap dan cili padi..Yang buat ikan salai ni sangat istimewa adalah ianya di salai atas dapur kayu macam zaman dulu-dulu tu..so, bau dan rasa ikan ni sangat berbeza dengan ikan bakar yang dipanggang atas api gas atau oven..nampak hitam tapi dalam nda hangus okey..hihi

http://dapurjirankuberasap.blogspot.com
UDANG REBUS
 Ni juga merupakan menu favourite..dimasak dengan cara yang sangat simple tapi sedap oh..memang laju ja habis udang rebus ni..

http://dapurjirankuberasap.blogspot.com
SAYUR CAMPUR

CICAHAN KICAP DAN LADA PADI



Okey la, sampai sini saja entri aku hari ni..jumpa lagi di lain entri..byeee

-wasalam-

10 comments:

  1. akak tak tahan nengok cicahan kicap cilipadi tu aduiiiiiiiiiiiii

    ReplyDelete
  2. udang rebus tu tak penah tgk lg..bg la resepi

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok fazian..insyaallah saya akan share resepi udang rebus ya..

      Delete
  3. al Fatihah . moga di tempatkan di kalangan orang beriman

    ReplyDelete
  4. tembikai tu paling terlio..sbb sy suka tembikai

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap kan buah tembikai..manis dan berjus..

      Delete
  5. mcm2nyer menu.... simple betul yek menu tuh terutama udang rebus tuh.....

    mekasih sudi follow blog akak

    ReplyDelete