Jeruk cermai asam boi, Aiskrim pasu, Jeruk buah(pick n mix) & Dorayaki!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Ni cerita minggu lepas..terasa nak sangat makan bila jumpa 'benda' ni depan mata..

Jeruk cermai asam boi

Sebenarnya dah lama tak makan buah cermai ni..dulu kalau nak makan ambik ja belakang rumah nenek tapi pokok tu dah tiada sekarang..makan cicah dengan garam+cili padi..erm, sedap!! Makan sambil terkenyit mata..hehe..

Sedap makan jeruk ni..sebab tak masam..

Aiskrim pasu

Makan ni time cuaca panas..memang nyaman ja rasa tekak..yummy..sebenarnya boleh ja pun buat sendiri tapi penyakit 'M' tu datang menyerang..so, beli ja la.. ^_^

Jeruk buah (pick n mix)
Okey yang ni memang buat aku rambang mata sangat-sangat..memang kena pula dengan aku yang memang suka makan jeruk..

Banyak pilihan jeruk di sini..dari buah yang jarang jumpa hingga la yang senang nak jumpa..

Aku pilih jeruk mangga kuning, nenas dan buah kelapa nipah..paling best boleh buat pilihan nak bubuh apa atas jeruk. Aku pilih serbuk cili kering. Bila timbang dan bayar agak terkejut juga dengan buah yang sedikit diambil tapi bayar rm9..fuhhhh!!! Rasanya??? Erm, tidak la sedap sangat seperti yang dibayangkan sebab jeruknya ada yang tawar..huhu..kecewa!!

Dorayaki

Dah lama intai 'makanan doraemon' ni..aku beli satu..patut la doraemon suka sangat makan dorayaki ni kan rupanya memang sedap sangat..tak rugi beli..sangat lembut dan berinti krim susu..nyum-nyum..

Okeylah, sampai sini saja entri aku..jumpa di lain entri..insyaallah aku cuba untuk terjah blog kawan-kawan pelan-pelan ya..

Sekian, wasalam




18 comments:

  1. Alahaiiii...teliuq tgk jeruk2 tu..fuhhh

    ReplyDelete
  2. Mewah dgn makanan di tempat kita ni kan Wana
    Kakak terliur dgn cermai!

    ReplyDelete
  3. alahai sedapnyer jeruk cermai tuh... siap ada cili lg tuh...

    apasal semua mengiurkan nih... jeruk2 tuh akak suke tp kalu yg ada pengawet aduhla tak sanggup mkn... msti batuk

    ReplyDelete
  4. Assalam sis..

    wahhh sedapnyerrr jeruk cermai asam boi tuu...kecur air liur tgkk..hahah

    ReplyDelete
  5. sedapnya jeruk cermai tuh.. ingat lagi masa ngandung kat Izzat cari buah nih kat umah nenek..

    ReplyDelete
  6. Àdoiii...dri atas ke bwh gamba mkanan..terliur tgk jeruk!

    ReplyDelete
  7. wana, kak ana kan bagilah jeruk apa2pun tetap suka makan :)

    ReplyDelete
  8. Jeruk cermai! Lamanya tak makan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada makanan doremon tu Kak Farrah..

      Delete
  9. wuuuuuuuuu lapaq lapaq ngok ni kak uii..
    dorayaki xpna mkn lg.. xpna jmpe lagik..hikhik

    ReplyDelete
  10. ooo,peminat jeruk rupanya..kak su tak bolehlah,tak berapa minat masam-masam ni.tengok sajalah!.

    ReplyDelete
  11. ehehehe kalo datang penang wajib borong jeruk Kak Wana..
    heaaaven jeruk =P saja jeee nak bakar hehehe..

    ReplyDelete
  12. Kebetulan plak sy tgh visit penang ni..antara agendanya nk cari jeruk madu pak ali.. idaman org umah...

    ReplyDelete
  13. Wah, terliur tg jeruk tu..sedapnya..:) Tapi Cik Mimie tak boleh makan bnyk2 perut senstitip :)

    ReplyDelete
  14. Terus kecur air liur tgk gbr buah cermai...aihh..cicah ngn kicap pedas sedapnyeee

    ReplyDelete
  15. Jeruk cermai... kecur air liuq tengok pic tu...

    ReplyDelete
  16. Indah khabar dari rupa jer

    ReplyDelete
  17. teringat pokok cermai kat kg ... dorayaki yg teringin nak makan ... huhuhuuu

    ReplyDelete