Buat kek raya: Snow cheese cake

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Bersiaran kembali pada malam hari ini..siang tadi agak sibuk sikit dengan kelas baking..haha, bukan buat kelas betul-betul pun..ada sepupu iaitu Kak Yann mau belajar buat kek yang berkrim ni sebab anak-anaknya request mama dorang buat kan..jd, tulah belajar dengan aku..kelas free..hihi..nda minta bayar pun..ikhlas kongsi ilmu..^_^…masuk hari ni sudah 2 hari buat kelas baking ni..kemarin buat Yam cream cake dan tadi buat Durian cream cake..mabeles dan yummy tau...hihi..nanti aku share gambar kek..

Okey la, sebenarnya aku mau kongsikan entri kek raya yang aku buat untuk hidangan tetamu dan bagi dengan kakak sepupu tersayang, Kak Adi sebab banyak tolong aku dalam banyak benda..so, aku buatkan la Cheese Cake Leleh ni sebab aku tau dia adalah peminat tegar cheese cake..hihi, banding dengan kek yang aku bagi ni tidak seberapa dengan jasabaik Kak adi pada aku selama ni..tq kak adi, i love you..hikhik..^_^

http://dapurjirankuberasap.blogspot.com
CHEESE CAKE LELEH
CHEESE CAKE LELEH
BERAT: 1 KG
HARGA: RM60

http://dapurjirankuberasap.blogspot.com

Yang ni aku buat untuk hidangkan pada tetamu..sebenarnya aku ada buat Red velvet marble cheese brownies dan Kek Sarang juga..tapi, oleh kerana sibuk sangat aku nda sempat snap gambar kek sampailah kek habis..huhu..

http://dapurjirankuberasap.blogspot.com
Yang ni aku buat khas untuk kak adi..

Okey la kawan-kawan, sampai sini saja entri aku malam ni ya, jumpa lagi di lain masa..maaf pada kawan-kawan yang belum sempat balas atau lawat blog korang, aku sibuk beberapa hari ni..insyaallah ada masa aku blogwalking ya..sayang korang!!!!

-wasalam-

10 comments:

  1. terliur lah tengok bb dkt2 boleh order ni teringin nya makan yg manis2

    ReplyDelete
  2. Ya Allah! saya hanya mampu gulp saja kak.. pandai tol kakak buat kek nih.. teringin juga mahu tempah dgn kakak, tp tggu cukup bajet, ngehngeh :B

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, fina jangan puji kaka lebih2 ah..kembang semangkuk ni nanti..heheh, bah buleh ba itu kalau mau order..kaka tunggu ni fina..^_^

      Delete
  3. kak su... kalau makan ini kek,boleh lupa diri!

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum wana .dh lama kak UJ tak buat kek ni,krn tahap kemalasan nk membaking yg melampau2....klu dekat nk jer ode dri wana...

    ReplyDelete
  5. wow! kalau lah dekat! dah lama saya order

    ReplyDelete