BISKUT BEBOLA SULTANA

ASSALAMUALAIKUM W.B.T..
 
Selamat malam ya diucapkan buat teman-teman dan pengunjung SRC semuanya..terima kasih kerana setia mengunjungi blog kami ni ya..untuk follower baru pun aku ingin ucapkan terima kasih juga..makin seronok bila bertambah rakan di alam maya ni..
 
Okey la, untuk tidak membuang masa, pada malam ni aku ingin kongsikan resepi biskut yang tidak pernah 'miss' aku buat setiap tahun..dan untuk pengetahuan semua, biskut ni merupakan salah satu biskut yang digemari dan sering di order oleh pelanggan-pelanggan aku..rasanya memang sedap..pada yang suka makan cereal cornflakes tu, anda patut cuba biskut ni..sedap tau..dengan kombinasi cornflakes, kelapa kering,madu dan kismis menjadikan rasanya tu umph la..hihi..
 
BISKUT BEBOLA SULTANA, HARGA RM 0.45 ( SEBIJI )
 Buat biskut ni cukup senang..resepi biskut pun aku dapat dari Majalah Wanita..majalah lama..aku pun nda ingat sudah tahun bila..hehe..okey la, di sini aku ingin sharekan resepinya dengan anda semua..jom la kita semak..
 
RESEPI: BISKUT BEBOLA SULTANA
SUMBER: MAJALAH WANITA
 
BAHAN:
4 aun marjerin
1/2 cwn gula kastor
1 biji telur
1/2 cwn tepung gandum
1/2 cwn kelapa kering
1/2 cwn kismis
1/4 cwn cornflakes hancur ( aku guna cornflakes jenama Nestle )
1 sm madu
papercup
cornflakes ( diramas sikit ) - untuk golek biskut
 
CARA MEMBUATNYA:
- Masuk marjerin, gula kastor dan telur. Putar hingga kembang.
- Masuk madu, tepung gandum, kelapa kering, kismis dan cornflakes yang diramas halus. Masuk dalam plastic beg dan simpan di peti sejuk selama 2 jam.
- Ambil sejemput, golek dalam cornflakes yang diramas.
- Bakar hingga kekuningan.
 
- Selamat mencuba-
 
 
Aku gunakan sudu kecil untuk saiz biskut..golekkan dalam cornflakes yang diramas kasar.
 
 
 
 Biskut yang sudah digolek dalam cornflakes, masukkan dalam  papercup dan susun dalam loyang
.
 
Hasilnya..biskut yang rangup..
 
Teringin mau cuba tapi malas atau tiada masa mau buat, boleh la order dengan kami ya..hihi..hubungi atau email kami yang tertera di atas tu..
 
So, sampai sini ya entri aku untuk malam ni..moga jumpa lagi nanti..bye

No comments:

Post a Comment