LIEBSTER AWARD TAGGED BY KASUT KUSUT

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Masa tengok komen tadi terus mata terpandang komen dari seorang rakan blogger. Beliau tag untuk LIEBSTER AWARD ni..apappun, thanx banyak ya pada KASUT KUSUT kerana tag aku..

 

PERATURAN LIEBSTER AWARD:
  1. Namakan blogger yang telah mencalonkan anda dan letakkan link beliau dalam post anda.
  2. Letak gambar award tersebut dalam post ada
  3. Jawab 11 soalan yang ditanya oleh beliau.
  4. Nyatakan 11 perkara tentang diri anda.
  5. Senaraikan 5-11 blog yang lain dimana followersnya kurang dari 1000.
  6. Buat 11 soalan untuk ditanya kepada blogger tersebut
  7. Tuliskan peraturan liebster award dalam blog anda.
  8. Maklumkan kepada blogger tersebut.
Ini adalah 11 soalan yang diberikan kepada aku:

1. Siapakah idola anda?

Buddy Valastro, Carlo's Bakery of Cake Boss - minat sangat dan teringin belajar dengan beliau cara buat kek yang cantik-cantik dan sangat awesome!!!
 2. Apa pendapat anda tentang Malaysia?

Malaysia adalah sebuah negara yang mengamalkan demokrasi, aman dan selamat untuk diduduki. Aku bangga jadi rakyat Malaysia. Oleh itu, marilah sama-sama pelihara keamanan negara kita.

3. Komen serba sedikit ttg buku kegemaran anda..

Saya minat membaca novel. Karya Ramlee Awang Murshid antara yang aku suka baca sebab karyanya ada unsur thriller dan ketuhanan. Bila baca karya beliau terasa berada dalam situasi tersebut..best!!!
4. Apa pendapat anda ttg blog saya?

Sangat simple dan ada bebarapa lagi yang boleh ditambah untuk mengisi kekosongan ruang. Contohnya: pageview & bloglist..^_^

5. Bagi cadangan bagaimana untuk sebarkan ilmu Islam dengan lebih mudah & efektif melalui laman cyber..

Melalui penulisan yang menarik, ayat yang mudah difahami akan menarik rakan maya ke arah kebaikkan.
 
6. Adakah saya perempuan atau lelaki?

Lelaki kot
7. Tag 5 orang rakan anda dari Blogger, seorang dari blog/laman web lain

8. Apakah movie Islamik yang paling anda suka?

Hafalan Shalat Delisa - filem islamik yang sangat menarik untuk ditonton dan sangat menginsafkan..
 
9. Sedekah kan satu hadis yang sahih serta penerangan

Aku tidak berapa arif tentang hadis..tapi, aku tetap berusaha juga mencari hadis dan penerangan..


Bab  Minta pertolongan
وَعَنِ اِبْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: كُنْتُ خَلْفَ اَلنَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم يَوْمًا فَقَالَ: يَا غُلَامُ! اِحْفَظِ اَللَّهَ يَحْفَظْكَ اِحْفَظِ اَللَّهَ تَجِدْهُ تُجَاهَكَ وَإِذَا سَأَلْتَ فَاسْأَلْ اَللَّهَ وَإِذَا اِسْتَعَنْتَ فَاسْتَعِنْ بِاَللَّهِ رَوَاهُ اَلتِّرْمِذِيُّ وَقَالَ: حَسَنٌ صَحِيحٌ
Ibnu Abbas r.a. berkata: "Aku pernah di belakang
Rasulullah s.a.w. pada suatu hari dan beliau bersabda:
Wahai anak muda peliharalah (ajaran) Allah niscaya Dia akan memelihara engkau dan peliharalah (ajaran) Allah niscaya engkau akan mendapatkan-Nya di hadapanmu. Jika engkau meminta sesuatu mintalah kepada Allah dan jika engkau meminta pertolongan mintalah pertolongan kepada Allah."
Riwayat Tirmidzi. Ia berkata: Hadith ini shahih.

10. Berikan 3 cara anda menaikkan trafik blog anda

Rajin update entri baru
Rajin komen dan blogwalking
Rajin join segmen/giveaway
 
11. Berikan ucapan kepada saya..hehe  

Thanx banyak ya dah tag saya untuk liebster award ni..rajin-rajin buat entri dan semoga kita semua dapat manfaat dari entri tersebut..^_^

11 fact about me:
  • Sabahan blogger 
  • Start blogging tahun 2012
  • Anak bongsu
  • Suka baking dan bisnes dalam bidang ni
  • Suka baca novel
  • Suka tengok sinetron
  • Sangat penyabar
  • Sensitif
  • Penyimpan rahsia yang baik
  • Pendengar yang baik
  • Seorang yang penyayang pada binatang dan mempunyai 3 ekor kucing di rumah
  5 orang bertuah yang aku tag adalah:

Jom jawab 11 soalan dari aku:
  1. Anda blogger asal dari mana?
  2. Tahun bila start blogging
  3. Kenapa anda berblog
  4. Siapa idola anda dan kenapa?
  5. Apa impian anda 5 tahun akan datang
  6. Siapa rakan blogger yang rapat dengan anda
  7. Apakah warna kegemaran anda
  8. Kenangan yang tidak dapat dilupakan
  9. Apa hadiah impian anda
  10. Berikan pendapat anda tentang blog saya
  11. Berikan ucapan kepada saya

4 comments:

  1. Tak sempat nak join semua Liebster Award sebab banyak sangat soklan.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih tag akak...InsyAllah ada masa akak join yer...

    ReplyDelete
  3. Thanks tag akk. Nanti aina buat ye~ hehew

    ReplyDelete
  4. Maaf Wana sebab belum sempat nak join dik....hehe

    ReplyDelete