KEK BIRTHDAY: KEK LAPIS KUKUS CREAM CHEESE

ASSALAMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA..
 
Hai, kawan-kawan semuanya..bersua lagi kita pada hari ni..hari yang santai bagi aku sebab tidak banyak yang perlu aku buat hari ni cuma malam ni ja aku mau buat cupcakes yang cousin aku order dan akan diambil esok..so, banyak masa lagi untuk berehat..hehe..pada mereka yang sedang bekerja tu, selamat menjalankan tugas ya..
 
Pada petang ni, aku mau siarkan entri kek birthday yang aku buatkan untuk adik ipar iaitu Effa pada 28 Ogos yang lalu..aku buatkan Kek lapis kukus cream chesse sebab dia sangat suka makan kek ni..memang sedap la sebab gabungan rasa coklat dan cheese tu memang mantap..sapa-sapa yang baru merasa, mesti ketagih makan sampai la potongan terakhir..untuk kek ni aku tuangkan coklat ganache sebagai topping di atas kek..cuma aku buat sikit ja ganache tu, tulah kurang nampak meleleh coklatnya..apapun, tidak menjejaskan rasa kek yang sudah sedap..
 
KEK LAPIS KUKUS CREAM CHEESE, HARGA RM50
Setelah aku tuangkan coklat ganache, aku hiaskan dengan maraschino cherry dan buat kepingan coklat putih dan buat tulisan di atasnya..so, deko ni memang sangat simple..


 Memandangkan resepi kek ni sudah pernah aku siarkan di sini sebelum ni..so, kali ni aku tidak sertakan di sini..

 
 Ni kek yang sudah masak dan belum dihias..

 
Sampai sini ja dulu entri aku untuk petang ni..so, kawan-kawan semuanya..sampai jumpa lagi di lain siaran..thanx banyak ya ziarah blog SRC dan baca entri hingga selesai..daa..
 
 Jika ada yang berminat untuk menempah kek ni ataupun sebarang produk kuih-muih kami ataupun ada sebarang pertanyaan, sila hantar email anda kepada kami atau terus saja hubungi talian telefon kami, 012-8244251 ( bbwana ) untuk maklumat lebih lanjut..Tq.
 
 

6 comments:

  1. Assalam wana..memang sedap kek coklat lapis cis ni..akak suka yg plain jer tanpa topping bagai..senang nk ngap tangan pun tak kotor hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumsalam kak..

      hehe..a'ah la kan kak..makan kek yang plain,x perlu letak topping pun sudah sedap..apalagi sejuk2..memang habis dimakan..

      Delete
  2. salam Wana, sama dngn Lina jugak akak suka plain biasalah orang berumur tk suka topping2 orang muda macam u oklah kan hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumsalam kak noor..

      tq singgah sini..hehe, kalau x letak topping pun ok..sedap jugak..

      Delete