Sarapan pagi: Cucur Durian

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

http://dapurjirankuberasap.blogspot.com

Menu sarapan pagi hari ni, Cucur Durian. Fuh, semangat betul aku makan..

http://dapurjirankuberasap.blogspot.com
Durian ketupat. Dalam tapau ni penuh..isinya sedap, tebal dan manis..

Harga setapau rm5..mama borong sampai 8 tapau dari kawannya..heheh..6 tapau mama bagi pada makcik2 aku, tua aisyah, angah dan ucu..2 tapau tiap sorang..

Gigih aku mengoreng tadi pagi..hihik..

Minum pula dengan nescafe panas..fuh, nikmat sungguh..habis 6 ulas aku makan..syukur alhamduillah kenyang..

Kalau nak tau, gas durian akan bekurangan bila dicucur..so,  makan banyak pun okey..tak la panas sangat macam makan durian yang biasa tu.:)

P/s: korang breakfast apa tadi?

Sekian, wassalam.

20 comments:

  1. uish.. first time tengok.. tak tau pun derian bolehbuat cucur... selalu makan macam tu sahaja or buat pengat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa..skang firah dah tau kan...lepas ni boleh la cuba..gerenti firah suka sebab memamg sedap tau.. ;)

      Delete
  2. Sedapnya, Wana!! Menggugat selera jiwa raga!
    Akak breakfast nasi goreng kerabu pagi tadi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..memang sedap kan kak farrah..sangat mengugat..hihi..

      wah, sedapnya menu breakfast akak..bestlah!!! :)

      Delete
  3. Sedapnya dik wana...sekarang memang musim durian kan...tapi tempat akak harga durian masih mahal...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. adui ba...kesian juga tu kak..jom la kak pigi sipitang..musim buah sekarang ni..semua pun murah2.. ^_^

      Delete
  4. Sedapnye wana, feveret sue ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah kan sue..sedap sangat..jom buat cucur durian ^_^

      Delete
  5. Oh... kenapalah kakak tak terfikir buat cucur durian ni.
    Kakak tak pernah buat dan makan tau.
    Tak apa lain kali kakak cuba pulak:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..lepas ni akak buat dan try..rasanya sedap..caranya sama macam buat goreng pisang atau cempedak goreng..

      Delete
  6. rasa camne tu? tk pernah try..

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh, wawa kena try tau sebab rasanya sedap..

      Delete
  7. Boleh goreng cam tu yek...cheq da ambil isinya dan goreng kita ada inti lah..versi bb cam mudah jea

    ReplyDelete
  8. sedapnyaaa. buah durian fav saya ni

    ReplyDelete
  9. wah sedap ni, musim durian sekarang ni kan..

    ReplyDelete
  10. cucur durian??
    fisrt time dgr ni

    ReplyDelete
  11. goreng sekali ngn biji yek.... akak selalu buang dulu bijinyer... bt mcm cucur pisang

    ReplyDelete
  12. wah, curian pun da boleh buat cucur :) terbaik la..hehe..

    ReplyDelete
  13. pehhh durian pon bole. da terbayang2 ni. mesti sodapp ni. ͡° ͜ʖ ͡°

    ReplyDelete
  14. akak amek durian tu sbijik2 then terus goreng eh ?
    wooo ni first time tngk cemni.. kalo dak CT usually carik2 isi dia..
    then blend sket.. tapi macam x suka sngt.. tak penah tngk yang goreng sbijik2..

    ReplyDelete