JUALAN UNTUK BAZAR RAMADAN: KUIH-MUIH

Salam sejahtera semua...


Okey, kali ni plak adalah entri kuih-muih yang di jual untuk bazar ramadan. Antaranya adalah apam gula hangus, apam coklat, sari ayu, onde2 @ buah melaka dan wajid nasi. Jom kta layan gambar..

APAM GULA HANGUS & APAM COKLAT YANG TELAH SIAP DI PEK.

KUIH SARI AYU

ONDE-ONDE @ BUAH MELAKA

WAJID NASI

Selain dari kuih-muih ni semua, ada jugak buat nasi ayam dan asam laksa utk di jual di bazar.tapi bukan aku yang buat..mama yang buat nie..mau cite skit..nasi ayam ni adalah kegemaran kami sekeluarga.slalu bila ada majlis atau acara mkn2 family, nasi ayam ni adalah hidangan yang perlu ada n slalu di request..

NASI AYAM
 Bagi aku, walaupun nasi ayam ni nampak biasa dan sama ja dgn nasi ayam lain tapi rasanya tetap lain dan berbeza..sedap la tambah lagi dgn cicah ladanya yang lain dr yang lain..bleh tambah berkali kali kalo makan nih..

ASAM LAKSA

Bagi yang belum pernah makan asam laksa, rasa asam laksa ni adalah masam dan pedas. Kuahnya adalah dari ikan yang telah di hancurkan..isi asam laksa ni adalah mi laksa, telur rebus, timun, bunga kantan, bawang goreng dan limau kasturi. Makan panas2 memang sedap dan terangkat..hehe..


No comments:

Post a Comment