ANEKA BROWNIES, APAM LADYBIRD & SEKITAR MAJLIS NIKAH/RESEPSI MS.ADIENIA

Hai,

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Hari ni cuaca agak mendung dan tiupan angin yang sejuk lepas hujan..hurm, buat perut rasa lapar time macam ni..makan 'french fries' sambil update blog..bestnya!!hihi..^_^..syukur la hari ni perut ku sudah tidak meragam..ok sikit berbanding kemarin..cuma selera makan masih lagi kurang..apapun, terima kasih ya pada teman-teman yang mendoakan kesembuhan aku..terharu sangat punya teman seperti kalian walaupun kita hanya berhubungan di alam maya ni saja..korang memang best!!

Okey la, seperti yang aku janjikan tempohari..aku mau kongsikan serba sedikit tentang entri mengenai majlis kahwin Ms. Adienia yang aku anggap sebagai adik bungsu kami..majlisnya telah berlangsung pada bulan yang lepas iaitu nikah pada 17hb januari dan majlis sanding/resepsi telah berlansung pada 18hb januari yang lalu di Dewan Serbaguna Sabindo..majlis yang sederhana tapi cukup meriah dan yang penting sangat beerti buat pasangan pengantin kerana pada hari tersebut cinta mereka telah disatukan dengan sebuah ikatan yang sah..syukur alhamdulillah..semuanya berjalan dengan lancar..tahniah buat adik tersayang, Adienia & Azmi..selamat pengantin baru..semoga kalian berbahagia hingga ke akhir hayat dan menjalani kehidupan baru dengan penuh sabar dan gembira.

http://www.dapurjirankuberasap.blogspot.com
BROWNIES MUDAH
 Aku buatkan beberapa jenis brownies pada hari resepsi Ms.Adienia..opps, pembetulan..Mrs.Adienia okey..hihi..antaranya adalah Brownies coklat mudah, Eggless choc. brownies, Red velvet marble cheese brownies dan juga Apam ladybird..Untuk memudahkan tetamu makan, aku sudah potong kecil-kecil dan bubuh dalam papercup..

http://www.dapurjirankuberasap.blogspot.com
RED VELVET MARBLE CHEESE BROWNIES
 RVMCB ni adalah antara brownies yang cepat habis..

http://www.dapurjirankuberasap.blogspot.com
EGGLESS COKLAT BROWNIES

http://www.dapurjirankuberasap.blogspot.com
EGGLESS COKLAT BROWNIES
http://www.dapurjirankuberasap.blogspot.com
APAM LADYBIRD BUMBLE BEE
 Layan ja gambar-gambar yang sempat aku snap ni..nda banyak aku dapat ambik..


Cantikkan..
 

Pasangan pengantin baru, Adienia & Azmi..sepadan kan..ni sesi 'kenduri makan' selepas saja majlis akad nikah selesai..kenduri makan dibuat di Restoran Sri Santapan, Palm beach Kinarut..


 Majlis akad nikah yang berlangsung di Pejabat Agama Daerah Papar..meriah pejabat agama hari tu bila keluarga kedua belah pihak turut hadir memeriahkan majlis nikah pada hari tersebut..


Ni pelamin dorang..cantikkan..

with Dedek
 Sebelum majlis resepsi bermula, sempat lagi bergambar dengan adik.adikku..Dedek dan Abang..

with abang..
 Gambar adik dan anak buah, Dayang & Rafi..


 Nenek yang kami panggil Inak dan Bu Sadul..

Dari kiri adalah ibu pengantin yang juga aku anggap mama..inak, bu sadul dan saimah
 Baju tema kami pada hari tu adalah Maroon..

 Baju ala indon..baju pertama yang dipakai masa bersanding..

 Aku bergambar dengan si comel Farah..kiut kan dia..geram tengok dia..heheh..

 boleh la posing dengan banner muka pengantin kan..haha..


 Watie..teman yang sanggup datang dari Sarawak semata-mata tengok kahwin Adienia..

 Kek yang di beli saat akhir..tidak sempat buat atau tempah atas sebab tertentu..

 Sesi potong kek..

 Tengok la aksi pengantin suap menyuap..malu-malu kucing lagi..heheh..

Antara hadiah yang diberikan oleh teman-teman untuk pengantin..

Baiklah, sampai sini saja entri aku pada petang ni..apapun, terima kasih banyak kerana sudi membaca entri ni hingga habis..so, kita jumpa lagi di entri yang lain pula ya..bye..
 




18 comments:

  1. salam, sedapnya tengok brownies2 tuh huhuhu

    ReplyDelete
  2. Selamat pengantin br buat adienia..bb bila plak nk langsung..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih cheq da..insyaallah sya akan langsung juga kemudian..insyaallah..tlg la doakan sya ya..

      Delete
  3. Alhamdullillah..
    bbwana dh sihat ya...kek2 nmpk sedap....
    wah!meriahnya,semuanya vouge2 belaka..semoga pengantinnya kekal
    hingga hujung nyawa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. syukur kak sya sudah sihat..thanx banyak ya kak..amin..

      Delete
  4. Sweet la pelamin dia...:)
    Tuan blog cantik juga ye...1st time tgk gambar...da la cntik...pndai masak plk tu...bagos2...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih banyak2 kak syifa..sya orangnya biasa-biasa saja..masih lagi memperbaiki diri dalam ilmu baking & cooking ni..

      Delete
  5. mmm.....meriah betul majlis nie......lebih berseri dengan kuih2 di atas tu......

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah kak..majlis yang simple tapi meriah..apapun, thanx ya kak..

      Delete
  6. Untunglah pengantin ada kakak sponsor semua kuih-kuihnya.
    Cantik pelamin direka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah ada bakat sikit2 buat kuih ni kan kak dapat la sponsor serba sedikit bila ada majlis macam ni..heheh..

      Delete
  7. salam singgah..semoga cepat sembuh yer .. kat sini dah mula panas .. bestnya tengok gambar orang kahwin .. brownies tu sedapnya lama dah x buat brownies.. apapun selamat pengantin baru buat adieina...

    ReplyDelete
  8. hai wani..thanx banyak singgah sini..sekali lagi tq wani doakan kesembuhan sya..

    ReplyDelete
  9. Slmtbpgntin baru buat adienia..brownese kecurrr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih banyak ya zila..hehe,kecur ke?^_^

      Delete
  10. Bestnya pengantin dpt sponser..nampak sedap n cute2..

    ReplyDelete
  11. thanx mamarey..pengantin memang hepi kena sponsor kuih-muih..heheh..

    ReplyDelete