CHOCOLATE FRESH CREAM CAKE

Assalamualaikum w.b.t..

Hai, selamat malam semuanya..hari ni lambat sikit update blog..kurang sihat sikit la..asyik bersin ja dari semalam..last-last hari ni selsema..susah mau bernafas sebab hidung ni dua-dua tersumbat la pula..huhu..tapi sakit-sakit pun masih lagi boleh senyum sepanjang hari ni..apa ndanya, br1m 3.0 sudah masuk akaun..happy la kan..syukur alhamdulillah..boleh la buat belanja..yes!!..^_^.

Okey la, malam ni aku mau siarkan entri tempahan kek lagi yang di tempah oleh sepupu iaitu Cyah untuk mama mertuanya, makcik aku juga ( Pn. Nafsiah @ angah ) yang menyambut birthday sekaligus hari pencennya dari jadi cikgu iaitu pada 14 februari yang lepas..senang mau ingat tarikhnya kan..sebab tu adalah hari valentine..tapi, kita yang beragama islam ni nda payah la mau sambut valentine-valentine ni kan..tiada maknanya pun..kalau mau sambut hari kekasih ni, nda payah la mau tunggu 14 februari..hari-hari pun boleh sambut dengan orang yang kita sayang kan..hihi..

Untuk kek, cyah request Chocolate fresh cream cake..sambut pun ala kadar dan simple-simple..jom tengok gambar..

http://www.dapurjirankuberasap.blogspot.com
CHOCOLATE FRESH CREAM CAKE
 CHOCOLATE FRESH CREAM CAKE
JENIS KEK: KEK SPAN COKLAT
LAYER & DEKO: FRESH CREAM PERISA COKLAT
HIASAN: COKLAT GANACHE & ANGGUR
 BERAT: 1 KG
HARGA: RM 45

http://www.dapurjirankuberasap.blogspot.com

Aku deko pun simple-simple ja..kira mau hias dengan maraschino cherries, tapi aku tiada stok pula..kebetulan masih lagi ada lebihan buah anggur masa aku buat fruit cocktail cake hari tu, so letak la atas kek..hihi..okey la juga kan..Apapun, happy birthday to Angah dan selamat pencen..lepas ni boleh la join kami bisnes pula..heheh..


Ni gambar kek sebelum tiup lilin..sambut ni pun hanya keluarga terdekat ja yang ada..buat di rumah wawa ajah, tiada masak menu yang special sebab memang nda plan mau celebrate..cuma beli goreng pisang ja..hehe, ok la tu kan..memandangkan hari sudah lewat petang so, aku pun memang nda sempat mau snap gambar ramai-ramai macam selalu..dapat snap ni ja..huhu..yang nampak pun tangan-tangan comel anak buah yang nda sabar mau potong kek..adeii..


 Rupa kek selepas di potong..ni pun nasib baik sempat snap gambar baki kek, sebab kek ni banyak yang suka makan..aku pun makan sampai dua slice..haha, apalah kan 'baker' pun ikut juga melantak sekali..bukan apa, best bah makan ramai-ramai ni, berebut lagi tu..huhu..rasa kek ni memang sedap dan nyaman..rasa macam aiskrim coklat..em, nyum-nyum..serius sedap..feedback yang aku dapat semua suka dan puji rasa kek ni..syukur la.


Kalau ada yang berminat untuk menempah, sila la hubungi no yang tertera ni ya, 012-8244251 ( bbwana ) - call/sms/whatsApp..tq.

Thanx sebab baca entri hingga habis..jumpa lagi..aku mau rehat dulu..bye, wasalam.


6 comments:

  1. sedapnya. kita selalu terliur tengok kek awak. Kalau lah dekat dah saya order

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih ya..alahai, ya ka?hihi, kesiannya..kalau dekat senang kan..boleh la awak order..ni jauhnya..aduhai..

      Delete
  2. sedapnya kek, boleh lah ni order nanti..:) moga cepat sembuh ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq dila hehe, kalau mau order boleh ba..bagitau ja..sms/call/whatsapp boleh..^_^

      Delete
  3. assalam
    semua cantik dan mengoda
    fresh cream membuatnya bertambah sedapp

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumsalam kak..

      hehe..thanx banyak kak..kek ni memang sedap dengan fresh cream coklat..yummy..

      Delete