KEK BATIK

HAI SEMUANYA..

ASSALAMUALAIKUM W.B.T..


Untuk kali ni pula buat pertama kalinya aku meyiarkan entri mengenai kek yang pertama kali aku buat..maksudnya kek yang first aku belajar buat iaitu KEK BATIK. Kek ni pertama kali aku makan, memang sudah jatuh hati dengan rasa kek ni..memang time tu aku ketagih betul makan kek ni..dulu makcik aku yang selalu buat yang aku panggil Ucu ( adik mama yang bongsu )..so, aku belajar buat kek ni melalui Ucu aku ni lah..kalau time dia buat, hem time tu la aku dan kakak dengan sepupu2 aku yang lain tu menyibuk..haha..tapi memang bagus la pengalaman tu sebab aku suka buat sampai sekarang dan bisnes kek dan mengemabangkan bakat dalam buat kuih, mufin, apam, cupcakes dan biskut..

KEK BATIK
Mau cerita sikit, kek ni adalah kek yang HARUS kami buat setiap kali menjelangnya hari raya puasa..kalau tidak dapat buat kek lain pun tidak apa asalkan kek ni ada..banyak juga yang cari kek ni di rumah time hari raya terutamanya teman-teman rapat dan sedara mara..kalau hidang kek ni memang gerenti habis licin..hihi..

Kek batik yang aku buat ni menggunakan telur..antara bahan lainnya adalah milo dan nestum..marjerin tu harusla ada..penting sekali adalah biskut marie..


Memandangkan kek ni untuk aku bagi anak sedara aku, maka tiadala gambar kek yang di potong..harap maaf ya..




Info lebih lanjut untuk pertanyaan atau tempahan, terus email kami atau telefon kami yang tertera di atas. Tq.

No comments:

Post a Comment