KEK BIRTHDAY: FRUIT COCKTAIL CAKE

Assalamualaikum & salam sejahtera..

Bersiaran kembali pada malam ni..siang tadi sibuk sikit menyiapkan pelbagai jenis kuih untuk dijual ke tamu..so, malam ni ada rilek sikit dan boleh la update blog kan..sejuk betul rasa malam ni..hujan dari petang tadi sampai sekarang ni belum lagi ada tanda berhenti..memang tidur malam ni sejuk la jawabnya..heheh..

Okeylah, hari ni aku mau tayang gambar kek birthday yang aku buat untuk orang yang sangat aku sayang iaitu My Dad untuk ulangtahunnya yang ke-67 pada akhir bulan januari yang lalu..aku buatkan Fruit cocktail cake atas request mama aku..so, dengan senang hati aku buat kek ni untuk 'my dad'..lagipun beliau memang sangat suka makan kek buah..

Mari kita layan gambar..
 

http://www.dapurjirankuberasap.blogspot.com
FRUIT COCKTAIL CAKE
 FRUIT COCKTAIL CAKE
VANILA SPONGE CAKE
LAYER & DECO: FRESH CREAM
FILLING & HIASAN: FRUIT COCKTAIL
BERAT: 1KG++
HARGA: RM 45 ++  ( HARGA BERGANTUNG BERAT )

http://www.dapurjirankuberasap.blogspot.com

Aku hias simple-simple ja..aku hiasan juga dengan buah mandarin memandangkan masa tu tahun baru cina dan buah ni pun banyak di rumah..dapat sekotak buah mandarin dari office my sis, Liza..so, nda payah mau pikir taruh buah lain atas kek..jimat kan..hehe..

 
http://www.dapurjirankuberasap.blogspot.com

Malam tu kami sambut birthday my dad di rumah saja..sambut pun sangat simple dan hanya kami sekeluarga yang celebrate..memang nda cadang pun mau buat besar-besar..yang penting my dad happy okey la kan..kami beli KFC dan makan sama-sama..best apa! ^_^


Macam biasa, kalau acara potong kek..2 orang ni mesti sibuk dekat kek..mau ikut tiup lilin dan potong kek..Putri dan waie bersama atuk kesayangan dorang..dibelakang tu mama..Apapun, my dad memang happy malam tu..doaku untuk my dad, ' semoga beliau dilanjutkan lagi usia, diberikan kesihatan yang baik, dan sentiasa dibawah lindungan Allah swt untuk beliau menjalani aktiviti hariannya, amin..'

 Makan kfc..lalalala..


Malam tu aku makan 'golden wrap chicken'..lama sudah mengidam mau makan benda ni..huhu..tercapai juga malam tu..nyum-nyum..sedapnya!!!

http://www.dapurjirankuberasap.blogspot.com
Ni la rupa kek selepas di potong..memang tebal krim kek tu..sedap..kami semua suka makan..lebihan kek ni kami bawa ke rumah makcik  dan kami makan ramai-ramai di sana dengan sepupu dan anak buah yang lain..berebut-rebut dorang makan..ada yang mau buah, ada yang mau krim..adeh, macam-macam..heheh..


Jika ada yang berminat untuk menempah kek ni, sila la hubungi talian kami yang tertera ni ya untuk info lebih lanjut, 012-8244251 ( bbwana ). sila sms/call/whatsApp..tq.

Jumpa lagi, sekian.

12 comments:

  1. wah cantik kek tu Wana, kalau dpt merasa alangkah best nya kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih banyak kak noor..kalau kita dekat boleh juga bagi akak merasa hasil tangan saya..^_^

      Delete
  2. Moga panjang usianya..amin..amin..
    Dapat anak yang baik hati buatkan kek tiap2 tahun gini, mesti germbira hati mak ayah >_<

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih banyak mel..amin2x..sejak pandai buat kek dan bisnes kek ni memang tiap-tiap tahun buat sendiri kek untuk keluarga..lebih puas hati dan dijamin kebersihannya..^_^

      Delete
  3. wow..sedapnya fruit cake, tambah lak digandingkan dengan fresh cream tuh..deko pun cantik

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang betul kak..tq.kek ni memang sedap..gandingan fruit cocktail dan fresh cream tu memang mantap.

      Delete
  4. CANTIKNYA WANA..NAMPAK SANGAT SEDAP.. MMG SUKA KEK NGAN FRESH CREAM DARI BUTTERCREAM LAGI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai mayang..thanx ya..betul tu sedap kan kek ni..macam makan aiskrim..hihi..

      Delete
  5. bestnya klau dpt sepotong...
    kek yg guna buah2an ni memag sdap...
    gandingkn plk dgn fresh cream, lagi la sedap..
    suka3...

    ReplyDelete
  6. best kan syapex makan kek ni..kek ni memang sedap..bila makan terasa buah cocktail dan fresh cream..em, nyum2..heheh..

    ReplyDelete