CABARAN NOVEMBER #1:11 BUAH FILEM YANG DIGEMARI

Assalamualaikum dan salam sejahtera..


Ada banyak juga filem yang aku suka tengok..jom apakah filem yang aku gemar..

1. Mujhse dosti karoge

Filem yang mengisahkan antara persahabatan dan cinta..konflik cinta 3 segi yang melibatkan pooja, tina dan raj. Aku minat gila dengan pelakonnya terutama rani..dan suka dengar lagu-lagu dalam filem ni..tidak bosan dengar..

2. Chandramukhi


Filem seram tamil yang ditayangkan pada tahun 2005 dan mencatat angka box office yang aku suka tengok..haha, kenapa chandramukhi? Aku suka cerita ni sebab ceritanya ada  seram+kelakar dan aku suka hero dalam filem ni..Siapa lagi kalau bukan Rajnikanth..hihi..tengok la tu siap like gambar lagi, boleh? Haha..antara ayat kegemaran aku dalam filem ni, Lakalakalakalakalaka..^_^..best tau tengok filem ni..boleh layan..

3. Enthiran


Satu lagi filem tamil yang aku minat, Enthiran bermaksud robot. Kenapa aku suka tengok? sebabnya ada pelakon yang aku minat, Rajnikanth..beliau berganding dengan Aishawarya rai dalam cerita ni. Mengisahkan seorang saintis, Dr.Vasi ( rajnikanth ) yang telah berjaya mencipta robot yang menyerupai dirinya dan memiliki kepintaran 100 orang manusia dinamakan Chiti.  Dr. Vasi mengubah dan menambah Chiti tentang emosi seorang manusia dan konflik mula berlaku apabila chiti jatuh cinta dengan tunang Dr.Vasi  iaitu  Sana ( Aishawarya rai ). Akibat kemarahannya kepada Dr.Vasi hasil hasutan Dr.Vohra ( guru Dr.vasi ), chiti bertukar jadi robot pemusnah dan ganas. Filem ni ada elemen action/fantasy/sci-fic.. best giler tau macam filem hollywood seperti Matrix..wajib tonton!!! :p

4. Ju-on

5. Ada apa dengan cinta

6. Armagardon

7. Bring it on


Filem komedi remaja yang ditayangkan pada tahun 2000 mengenai kehidupan anggota 'cheerleading' yang dibintangi oleh Kirsten Dunst...best tengok filem ni..teruja dengan gerakan-gerakan kumpulan sorak ni..aku tidak jemu tengok filem ni walaupun berkali-kali..hihi..Filem ni terdapat beberapa sekuel iaitu Bring It On Again,  Bring It On: All or Nothing, Bring It On: In It to Win It dan Bring It On: Fight to the Finish..

8. Harry potter

9. Transformers

10. Alvin and the chipmunk



11. Madagascar



Okey selesai cabaran pada hari ni..

Jemput baca:

Sekian, wasalam

16 comments:

  1. Mujhe dosti karoge filem feberet Cik Mimie..suka sgt2 dgn cerita ni..lagu2 die best!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu mimie..best giler kan filem ni..

      Delete
    2. Akak suka betul scene yg ada medley banyak lagu tu...

      Delete
    3. Kak Wana n Kak Fara : memang best..lagu medley tu super best..:) saya suka..saya suka :)

      Delete
    4. Betul2..memang rasa mau ikut menari bila dengar lagu2 medley yg best dlm filem ni..:)

      Delete
  2. Replies
    1. Err..seram kan sue..tiba2 ja hantu jo-on kuar bawah meja..huhu

      Delete
  3. no 1,6,8 pun fav saya jugak. yang no.1 u siap beli vcd lagi. lagu2 pun hafal. hahaha

    ReplyDelete
  4. Sy suka citer madagascar...hehehheeh

    ReplyDelete
  5. Lama tak tengok Bring It On. Suka Harry Potter & Alvin gak :)

    ReplyDelete
  6. 1, 8 dengan 10!! suka juga.. hehehe.. lagi-lagi yang first tu XP

    eh, lawa lah number follower akak. hehe. saya klik2 nuff2 akak sekali ^^

    ReplyDelete
  7. Ok.minat tamil.and katoon jugak ye...
    hehehehrhe....

    ReplyDelete
  8. suka ada apa dengan cinta :)

    ReplyDelete
  9. Last 2 pics tu mmg my sons suka sangat.

    ReplyDelete
  10. MDK tu tengah hits masa saya masih belajar. Buka cd ni pakat-pakat menari dengan roomate. Masa tu otak giler-giler lagi.

    ReplyDelete