CABARAN NOVEMBER #1: 11 JENIS BUNGA YANG DISUKAI

Assalamualaikum dan salam sejahtera..


Masuk cabaran  hari ke-9..tak terasa nak habis sudah cabaran #1 ni..hari ni tentang bunga disukai pula..

Sebenarnya aku tak pandai tanam bunga. Bila tanam asyik tak menjadi..mungkin tangan aku ni tak sesuai nak bekebun..huhu..tapi mama aku banyak tanam bunga..sekeliling rumah macam-macam jenis bunga yang ada..kebanyakkan bunga kertas dan bunga raya yang berlainan warna dan corak..

1.Ros
 
Aku peminat bunga ros..tapi tak pernah beli..mama ada tanam dekat rumah..bila berbunga aku petik lah..hihi..

2. Bunga Kertas
Ni la bunga kertas mama yang sempat aku snap..cantik rimbun di halaman rumah. Selalunya bunga ni jadi mangsa sebagai 'prop' bila aku ambik gambar biskut..hihi..
 
3.Sakura
4. Carnation
5. Orkid
6. Teratai
7. Matahari
8. Tulip
9. Raya
10. Lalang

Cantikkan bunga lalang tu..masa kecik-kecik dulu aku suka main bunga lalang ni..cabut bunganya dan tiup..seronok tengok bunga putih tu beterbangan.. ^_^

11.  Kekwa

Okey la, sampai sini saja cabaran hari ni..jumpa di cabaran akhir pula..

Jemput baca:

Sekian, wasalam.

P/s: Maaf belum sempat blogwalking blog kawan-kawan, beberapa hari ni aku sibuk dengan tempahan. Bila 'free' nanti aku terjah blog korang ya..tunggu!!!

Pada yang belum join Ga wana, jom masih sempat lagi ni untuk join. Tarikh akhir adalah 16/11/2014, jam 11.59malam..klik simple giveaway by bbwana adienia untuk join!!

22 comments:

  1. Ada kesamaan antara kita gimme 5 wana

    ReplyDelete
  2. Sama la ngan saya Wana, tangan jenis panas. Tanam apa pun tak menjadi.
    Kecik-kecik dulu rajin main bunga lalang, main tiup-tiup.

    ReplyDelete
  3. Akak tak ada bunga favourite, tapi suka tgk sakura :)

    ReplyDelete
  4. kekwa tu daisy kan? suka jugak. ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke? Alamak, x pasti la pula..tp cntik kan fafa..^_^

      Delete
  5. Sue suka carnation. Ros tu kalo hubby hadiahkan berbunga2 hati ini....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah kan sue, harus la berbunga dpt dr org trsyg..:)

      Delete
  6. lalang pun wawa suka. hehe. unikkk

    ReplyDelete
  7. Semua bunga diatas sha suka... lepas kawin ni mmg obses dengan bunga... hoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh..hehe best la macam tunsha dah ada suami boleh request bunga yg disukai..hihi ;)

      Delete
  8. Replies
    1. Ha'ah cntik sgt kan..teringin nak tengok sendiri di jepun.. :D

      Delete
  9. Cik Mimie suka ros :) Semua warna suka..hehe :)

    ReplyDelete
  10. wah, bunga carnation tu kalau buat wedding, macam lawa je. haha. tapi saya nak cari kaler putih. wahaha, dah sibuk mencari. calon pun xde -.-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbnrnya akak pun minat dgn carnation putih..amboi dah berangan nmpk..Haha..cpt2 carik calon dik.. :p

      Delete
  11. saya buta bunga. huhu. tapi saya suka lavender :)

    ReplyDelete
  12. Haaa sme la kite kak wana.. kalu maen ng bunga msti tak mnjadi.. org kate tangan panas... ayu ni bkn suke bunga.. name3 bunga pon xtau

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, kalau macam tu srh ja orang lain yang tlg tanamkan..hehe

      Delete