Projek kelas 'baking' !!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Sepanjang hari yang bakal sibuk pada hari ni iaitu perlu menyiapkan kek birthday 2 tingkat dan 1 biji kek untuk diberikan pada my BFF..bab menyiapkan kek  2 tingkat tu yang aku menggeletar sikit..apapun, kita tengok ja hasilnya nanti ya..Semantara menunggu kek masak aku ambil kesempatan mengupdate blog kejap.heheh..

Hari ni aku mau siarkan entri projek kelas baking bersama sepupu, Kak yann..sebenarnya bukan la kelas baking betul-betul pun..hihi, sesi mengajar biasa-biasa ja sebenarnya..tiada yuran dikenakan sebabnya suka-suka saja..hikhik! Lagipun, aku belum layak lagi ajar orang 'membaking' sebab aku pun masih dalam tahap belajar..tapi, apa salahnya berkongsi ilmu yang ada kan..


Kak yann beria-ia mau belajar buat kek yang berkrim macam ni..sebab anak-anaknya request mau makan kek yang berkrim tapi mau hasil tangan mamanya..hikhik..gigih ka yann belajar dengan aku..kek di atas tu aku yang buat sebagai contoh masa mengajar..

Kelas baking yang pertama kak yann request belajar buat Yam cream cake..dan tadaa gambar di bawah ni hasil deko pertamanya..Dari segi hiasan deko tu masih banyak yang boleh dipelajari..biasalah, budak baru belajar ni memang teketar-ketar tangan..hihi..normal la..aku pun macam tu dulu tapi aku belajar sendiri..aku banyak buat research di Google..


Untuk kelas ke-2, kak yann request belajar buat Durian cream cake..mentang-mentang musim durian..kek pun mau rasa durian..heheh..



Kek yang aku buat sebagai contoh semasa sesi mengajar..memang sedap sangat tau..tengoklah filling durian yang tebal tu.memang sangat terasa duriann..sebab aku gunakan durian asli..insyaallah aku kongsi resepinya nanti ya.layan habis makan!!! ^_^


Ini hasil deko kak yann..hihi, boleh la tu..yang penting ada peningkatan sudah dari segi deko..praktice makes perfect, right? ^_^..yang penting kena banyak sabar dan jangan mudah putus asa..

Okey la, sampai sini saja entri aku pada hari ni..aku mau sambung buat kerja aku dulu ya..jumpa lagi semua..daaaaa

-wasalam-


5 comments:

  1. mcm menarik je buat kek ni kan...semoga sis trs success ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang menarik dan best tau..sya memang suka dan enjoy dalam bidang ni..^_^ thanx mila..

      Delete
  2. Teringin nak belajar buat kek tapi tak kreatif dan tak pandai pula....hehe

    ReplyDelete
  3. Wah caya laa dearr...warna ungu lagi i loike..

    ReplyDelete
  4. Teringin nak buat kek tp takdak sapa nk mkn. Anak-anak dan suami tak bape gemar mkn kek.

    ReplyDelete