KEK PISANG GEBU

Hello..

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Kita bertemu lagi di petang hari yang ni..seterusnya entri pada petang ni ialah kek pisang gebu..ni adalah antara resepi kek pisang yang paling aku suka sangat buat kerana hasil kek sangat gebu, lembut dan sedap..sebenarnya banyak betul buah pisang yang ada di dapur..pisang  ni bukan beli tapi tanam belakang rumah.Oleh kerana hujan lebat beberapa hari ni menyebabkan pokok pisang tersebut tumbang..bukan setakat sepohon atau dua tapi sampai 4 pohon yang tumbang..baru yang ada buah lagi tu..daripada sayang tidak habis dimakan maka aku buatlah kek..janganla membazir kan sebab kalau beli pun keluar duit jugak kan..
KEK PISANG GEBU
Aku buat dalam dua adunan  dan aku buat dalam dua loyang..satu dalam loyang bulat dan yang satu lagi dalam loyang empat segi.


Ini lah dia kek pisang gebu yang aku buat..





Kalau ada yang ingin order tu bolehla email atau telefon kami untuk lebih lanjut yea..alamat email dan no telefon ada tertera di atas. Tq..

No comments:

Post a Comment