KUIH LAPIS COKLAT

SALAM SEJAHTERA..

Sekarang ni aku makin rajin buat kuih-muih terutama yang tradisi ni..bukan apa selain belajar aku juga ingin menguji kebolehan aku sebenarnya sebab kalau ja nama kuih tradisi ni aku memang 'lemah' la..so, banyak juga aku google di internet cari resepi yang mudah aku buat..habis aku selongkar dapur blogger-blogger resepi..pada blogger resepi, thanx kerana berkongsi pelbagai jenis resepi kuih yang senang dibuat..
KUIH LAPIS COKLAT

Aku buat kuih lapis coklat..em, sedapnya kuih lapis ni..bukan puji diri sendiri tapi hakikatnya rasa kuih lapis ni memang sedap..ni diakui sendiri oleh mama aku dan juga anak-anak buah tersayang aku yang 2 orang tu..putri & waie..dorang la pencinta setia kuih yang aku buat terutama kek atau cupcakes..lebih-lebih lagi yang berkrim..memang habis kena ngap..hihi..

 Kali ni aku buat menggunakan acuan apam maka jadilah rupanya begini..
Kuih begini ni memerlukan kesabaran kerana perlu masak selapis demi selapis..

Yang ni pulak lebihan adunan coklat dari kuih lapis tadi..aku kukus juga..sedap.sayang kan daripada dibuang..













Okeyla..sekian la entri untuk malam ini..kita jumpa di lain entri pulak yea..dan terima kasih kerana bertandang ke blog sweet red cherry..sebarang kekurangan atau tersalah kata..harap dimaafkan..Wasalam.

No comments:

Post a Comment