OCT 10 DAYS CHALLENGE (DAY 7): 10 THINGS TO DO WHEN I BORED

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Yes..hari ni sudah masuk cabaran hari ke-7..selalu bila aku rasa bosan ni lah aku buat..

1. Cari hand phone


- Aku dan hp memang tidak boleh dipisahkan.Macam-macam aku buat bila dah pegang hp.

2. Layan laptop

- Buka blog, post entri dan blog walking..bestnya sampai tidak terasa berjam-jam depan laptop..hihi..

3. Tengok tv

- Aku akan tengok la mana-mana channel kesukaan aku..selalu tengok channel citra, warna dan indopek..yeah, layan sinetron..tak lupa AFC channel dan 707 tu..

4. Tengok YouTube

-  macam-macam la aku mau tengok dari sini..

5. Cuba resepi baru

- aku rajin Google resepi-resepi popular dan menarik dan bila ada masa memang aku suka Cuba sendiri..enjoy sangat.

6. Membaca


- Ni minat aku sejak azali lagi..mewarisi minat mama..adik-beradik minat membaca..aku suka baca majalah dan novel.

7. Family gathering


- Ni buat bila hujung minggu atau hari cuti..kami semua suka berkumpul ramai-ramai, makan2 bersama, cerita tentang bisnes atau bertukar pandangan. I love my family!!!

8. Jalan-jalan

- Ni jarang sebenarnya aku buat sebab sekarang ni aku lebih suka duduk di rumah..jalan-jalan bila betul-betul bosan..tu pun jalan dengan family..heheh..

9. Makan

- Makan tapi bukan la melantak pula..

10. Tidur

- Rasanya ni la paling best dibuat bila bosan kan..tidur..zzzz..buruk perangai..Haha..

Okey siap cabaran hari ni..cabaran esok pula adalah, 10 dream place to visit..tunggu!! ^_^

Sekian, wasalam.





12 comments:

  1. Tidur yg plg best...setuju sgt..^^

    ReplyDelete
  2. makan pastu tidur...memang jadi idaman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..ni lagi best acik..ternak lemak namanya..hihi

      Delete
  3. kita sangat banyak sama! hahaha.. cuma cuba resepi tu, bila ummi rajin je, saya buat sekali. hehehe....

    handphone lak, kalau kat rumah, memang entah ke mana la handphone pergi. hahaha. adeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best la ada geng minat yang sama..hihi..suka2..

      Delete
  4. CT paling suka yang no 10 haahha itu memang bila dah tahap bosan adik bradik kepada bosan mmg dah tak tahu apa nak buat da memang itulah jawapannya..!! handphone ..? wajib wajib.. masak..? i like it too tapi bertiga aje dalam rumah tak tau nak kasi sapa mkan

    ReplyDelete
  5. Hmmm klu akak, 2, 9, 3, 9, 6, 9,..then ZzZzZzzzzz :D

    ReplyDelete
  6. Kadang-kadang pegang handphone pun bosan, jawabnya tidur jugak paling best.

    ReplyDelete
  7. Semestinye no.1.
    Ambil untuk blogging.. Apalagi? :)

    ReplyDelete
  8. Yang lain2 tu jarang dibuat:)
    Tengok tv pun jarang.
    Lagipun anak conquer cartoon.

    ReplyDelete