OCT 10 DAYS CHALLENGE ( DAY9 ): 10 THINGS THAT I WANT TO DO

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Yes, cabaran hari ke-9, lalalala..mood happy ni sebab hampir habis cabaran aku sudah buat..

Hari ni, 10 benda yang aku teringin sangat mau buat..kena perah otak sikit cabaran ni..^_^

1. Buka kedai kek
 cartoon cupcakes : Cute shop or cafe design Illustration
 Impian aku untuk membesarkan lagi bisnes aku yang sedia ada. Aku ingin punyai kedai kek..kerana selama ni aku hanya beroperasi dari rumah sahaja. Insyaallah akan tercapai..

2. Berjaya dalam hidup

3. Jadi lebih baik

Berusaha untuk jadi yang lebih baik dari semalam

4. Kahwin

kredit: google
 Setiap orang akan mengimpikan benda ni..sapa la yang tidak mau kahwin kan..begitu juga dengan aku..kalian doakan aku semoga urusan ke arah itu dipermudahkan ya..

5. Bahagiakan my parents

Aku ingin lihat ibu bapa aku gembira dengan pencapaian aku dalam bidang yang aku ceburi ni..dan aku berusaha untuk jadi anak yang baik.

6. Balik masa silam

7. Sedarkan 'seseorang'

Aku ingin cakap pada 'sesorang' tentang janji dan kata-kata yang pernah diucapkannya dulu dan aku ingin katakan berhentilah menyalahkan dan mencari kesalahan  orang lain atas masalah yang sudah ia cipta sendiri sedangkan lebih baik ia melihat dan perbetulkan diri terlebih dahulu. Aku sudah penat melayan kerenahnya dan cubalah belajar untuk menerima keadaan dan aku tidak mau ada salah paham tercipta lagi..


8. Jadi professional baker

 

Aku ingin jadi profesional baker macam Buddy Valastro ( cake boss )..

9. Nak Cari duit lebih

Sebagai tabungan pada saat kecemasan dan juga untuk masa hadapan

 10.  Konsep Wasatiyyah

 Ingin bersederhana dalam segala hal

Cabaran ke-9 sudah selesai, esok adalah cabaran akhir, 10 random fact about me..

Sekian, wasalam.

 

15 comments:

  1. tahniah tahniah!! da makin nak habis da cabaran.. hihi
    yang nombo 4 tu ehem ehem hahaha.. semoga cepat urusannya :D

    ReplyDelete
  2. Moga impian Bbwana menjadi kenyataan....dan dimudahkan segalanya...

    ReplyDelete
  3. Sue doakan moga sgl impian wana akan tercapai. Klu dah berjaya buka kedai inform sue tau ;)

    ReplyDelete
  4. Semoga impian menjadi kenyataan......:D

    ReplyDelete
  5. semoga apa yang dihajati tercapai yer..

    ReplyDelete
  6. Semoga tercapai semua impian wana tu...insyaallah.

    ReplyDelete
  7. semoga smuanya tercapai ye kak :)

    ReplyDelete
  8. wah, nak buka kedai kek? nanti kalau tercapai, masa opening, jangan lupa jmput saya sekali ye XP


    saya pun nak kahwin gak. hahahaha >.<

    no 10 tu terbaik. i loikeee.. hehehe

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah no.5 dah dapat hadiah kan untuk mak ayah.

    ReplyDelete
  10. Saya doakan semua impian Wana tercapai.

    ReplyDelete
  11. eeeee seronoknya kalau ada bakeri sendiri.... semoga impian kak wana tercapai :)

    ReplyDelete
  12. Amiin... Makbulkanlah Ya Allah..

    ReplyDelete
  13. amin..semoga apa yang kak Wan impikakn tercapai.. :) Nanti kalu berjaya buka kedai kek..jgn lupe share tau :)

    ReplyDelete