OCT 10 DAYS CHALLENGE ( DAY 8 ): 10 DREAM PLACE TO VISIT

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Dalam cabaran lepas, klik sini..aku pernah buat entri tentang tempat yang aku ingin pergi jika ada peluang..aku copy paste ja.heheh..cuma kurang 5..lebihnya aku tambah..

1. Piramid Giza, Mesir

Pyramids MESTI LIHAT! 7 BENDA AJAIB DI DUNIA!!
kredit:gilerkentang
  Benda ajaib di dunia..teringin sangat aku nak datang sana dan tengok sendiri piramid ni..

2. Tembok besar China

tembok besar china MESTI LIHAT! 7 BENDA AJAIB DI DUNIA!!
kredit: gilerkentang
 juga salah satu benda ajaib di dunia..memang teringin mau ke sana..

3. Taj Mahal, India

taj mahal wallpaper MESTI LIHAT! 7 BENDA AJAIB DI DUNIA!!
kredit: gilerkentang
 Lambang cinta Shah Jahan kepada isterinya, Mumtaz Mahal..nak tengok seni binanya..juga benda ajaib di dunia..

4. Gunung Kinabalu

MtKinabalu view from kundasan.jpg

Teringin aku mau panjat gunung ni..heheh, orang luar sudah naik, takkan aku sebagai orang Sabah belum lagi sampai..aduyai..paling jauh pun aku sampai di kaki gunung Kinabalu ja..pondok Timpohon..gate 1 untuk laluan ke gunung..kaki gunung pun giler sejukkkk!!! tapi memang best tengok keindahan ciptaan Allah..

5. Pulau Baros, Maldives


Kami sekeluarga suka jalan-jalan dan habiskan masa bersama, tempat ni cantik sangat dan nampak tenang..

6. Mekah
Setiap orang islam yang mampu akan datang ke sini untuk menunaikan haji. Begitu juga aku..insyallah..

7.  Jepun
Aku ingn melihat keindahan bunga sakura yang mekar di Jepun. Ni gara-gara terpengaruh dengan movie 'Para-para sakura' yang pernah top suatu ketika dulu..siap boleh hafal lagi gerak tari para-para sakura tu..huhu..

8. Seoul, korea
Cantik kan tempat ni..aku memang teringin mau pergi Seoul..

9. Paris

Sebuah ibu kota yang seringkali dikaitkan dengan cinta..teringin menjejakkan kaki di Effiel Tower tu bersama orang yang dicintai..hehe..^_^

10. Disneyland

Sebuah pusat hiburan keluarga yang terkemuka..teringin mau pergi bersama seluruh ahli keluarga..berhibur melepaskan tension..dan ingin menemui watak kartun kegemaran aku..suka tengok Mickey mouse & friends ni..best!!!

Cabaran hari ni sudah selesai, cabaran akan datang pula, 10 thing that you want to do..

Jemput baca:

Sekian, wasalam.

16 comments:

  1. insyaAllah.
    ada peluang g sana nanti. :)
    saya doakan.

    ReplyDelete
  2. sep ahhhh.
    wishlist kita hampir sama... heheh

    ReplyDelete
  3. Impian kita hmpir sama. Sue foakan impian wana akan tercapai satu hari nnt insyaAllah. :)

    ReplyDelete
  4. Salam singgah sini dik Wana..semoga ada rezeki untuk ke semua tempat yang wana impikan...jom join segmen gempak ini....

    http://mardiahdiana.blogspot.com/2014/10/giveaway-contest-rm700-jualan-hebat.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah..moga murah rezeki dan dapat la pegi tempat2 impian tu kan kak..hehe..insyaallah wana join..tq

      Delete
  5. Kebanyakan destinasi impian kita samalah, Wana! :)

    ReplyDelete
  6. Keajaiban dunia.
    Bestnya kalau dapat pi, kan?

    ReplyDelete
  7. Destinasi impian kita lebih kurang sama. Insyaallah satu hari nanti kita dapat pergi..

    ReplyDelete
  8. maldives tu kalau honeymoon, awesome gilaaaaa. hahaha..

    mekah. in shaa ALLAH one day :) kalau dapat g ngan suami pun best gak. ahaks

    ReplyDelete
  9. semoga kita semua diberikan rezeki yang melimpah ruah untuk menjejakkan kaki ke tempat tempat yang kita inginkan.. gunung kinabalu CT tak panjat lee tapi dah smpai dah ke kundasang and amende tu naik jambatan gantung kat poring hahah tak ingat dah.

    ReplyDelete