CABARAN NOVEMBER #1: 11 SIKAP YANG DIBENCI

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

 

Yeah..hari terakhir untuk cabaran November #1 ni..ops, ada yang dah buat cabaran November #2..huhu..aku juga yang ketinggalan..tapi, aku ok ja..nanti kejar korang.. ^_^

11 sikap yang aku benci:
  1. Mungkir janji
  2. Menipu
  3. Bangga dengan apa yang dimiliki
  4. Suka menyibuk/mencari kelemahan orang
  5. Tidak jujur
  6. Suka ambil hak orang lain
  7. Suka ambil kesempatan atas kebaikan orang
  8. Cakap ikut sedap mulut
  9. Tamak
  10. Sombong
  11. Suka cari pasal

22 comments:

  1. Semua sikap di atas pun sue x suka. Lg2 org yg suka ambil kesempatan ats kebaikan org lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kan sue..menyampah dgn orang macam tu

      Delete
  2. Elakkan dekat diri dgn mereka-mereka yg begini...aman hidup InshaaAllah :)
    Tahniah dah selesai k sofu hutang entri ni lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..lagi bagus elak diri dari org macam perangai di atas..aman damai rasanya..tq :)

      Delete
  3. Yang ke 4 tu memang saya pun tak suka tapi adakalanya suka juga sebab ha hahaha... orang begini ni sebenarnya secara tak sedar dia tunjuk kelemahan dirinya he heheheh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agaknya btl juga ckp Kak Amie tu kan..dorang sbnrnya tnjuk kelemahan diri..ish ish kesian la dgn org mcm tu..x sedar diri..huhu

      Delete
  4. Semua yg diatas tu satu kepala ngan kak lina tak suka...

    ReplyDelete
  5. Semua samalah! Tak dinafikan kita manusia tak sempurna, tapi akak memang tak suka semua sikap kat atas. Harap jika ada dalam diri akak, akan dapat akak kikis segera.
    Tahniah, Wana! Berjaya lengkapkan cabaran!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Kak..peringatan bt diri wana juga..tq akak.. :)

      Delete
  6. Semua diatas Cik Mimie pun x berkenan org mcm ni..lagi satu suka mngarah sesuka hati..irritating betul..hehehe..Yeeaayhh! challenge da abis :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang org yg suka mgarah ni myakitkan hati kan cik mimie..menyampah la.. Tq :)

      Delete
  7. sama la. tak bekenan semua sikap2 diatas ni.. ish3

    ReplyDelete
  8. Tahniah Wana dah habis sesi pertama.
    Semuanya pun saya tak suka, I hate..

    ReplyDelete
  9. saya pun x suka.. lagi2 no 3 tu.. haish...sebab tu saya anti sikit dengan orang kaya. heeee... tapi x semualah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Amy x semua org kaya mcm tu..tp, ada juga org yg x berapa nak kaya tu lgi la berlagak..cakap besar..ish menyampah betul la

      Delete
  10. semoga kita terhindar dari sifat-sifat diatas..

    ReplyDelete